Monday, December 10, 2012

DARI HATI KE HATI

Assalamualaikum...

last post rasanya dah berbulan2 lamanya..hmmm..nampak tak malasnya di situ. well..nak buat macam mana, i'm 3rd year student rite now. (muka kerek+annoying) hoho..entah lah.since masuk new sem ni life macam miserable.banyak yang tak teratur. even sekarang ni dah week 13, minggu depan dah last week. then FINAL EXAM!!!!! and saya xprepare apa2 pun lagi! yes.sila lah percaya.

jadual study dah buat.tapiiii.....nak ikut tu mak aihhhh..susah bebenor.iyelah...kadang balik kelas lewat petang, malam je dah mengantuk macam anak gajah atas mata. tu tak masuk lagi assignment xsiap.plus minggu2 terakhir ni semua nak kena submit.pastu minggu depan pulak ada pesta Ko-K...urghhhhhhh.malas gila!!! saya mmg fail la bab2 pengurusan masa ni..maaf ye anak2 murid.

orang cakap sepatutnya bila dah makin nak abis study ni makin selesa, makin pandai nak mengurus semuanya. ini tak pun...bertambah serabut adalah..sejak2 dah amik subjek kat fac pendidikan makin jadi menjadi-jadi..kalau malas, xpegi kelas.kalau rajin pergi lah. bad student!! :( cara belajar, cara kuliah dekat fac pendidikan sangat berbeza kalau nak compare ngn fac sains. 2 tahun dekat fac sains, ponteng kelas pun xpenah  jarang2 lah.itu pun sebab urgent je. tiba2 bila pergi fac pendidikan semua nya jadi lain. semangat pun entah melayang ke mana. bila difikirkan balik...saya ni teruk.sangat. kenapa perlu fikir macam ni. sebagai pelajar mesti lah kene pandai sesuaikan diri dgn pelbagai keadaan.terima sebagai cabaran.bukan alasan. (maaf.ayat skema melampau)

saya sangat perlukan sokongan orang sekeliling.kawan2,family,org2 yg saya sayang.kalau tak dah lama tersungkur.terjatuh tersembam cium lantai.xtahu kenapa kali ni rasa susah sangat..ahhhhh.positive.positive. jangan fikir bnda yg buruk2..

dan semenjak dua menjak tiga menjak ni macam2 bermain kat kepala ni.macam2 saya fikir. saya dah cuba yang terbaik. mungkin. mungkin saya je rasa terbaik.tapi belum tentu terbaik sebenarnya... saya rasa saya dah cukup faham untuk semuanya. sekali lagi saya silap. saya sebenarnya tipu diri sendiri. saya xfaham. saya selalu cuba dapatkan apa yg saya nak tanpa sedar saya menyusahkan.

saya terlalu percaya sampai rasa percaya tu yg buat saya sakit. kadang2 perkara yang paling tak nak kita ungkitkan lah, perkara tu akan keluar jugak akhirnya..sedalam mana pun pendam, sampai masa dia keluar jugak kan..:) bukan salah sebelah pihak semata2. kita manusia yg berbeza cara, kata org dunia yg berbeza tapi perbezaan itu yg buat kita saling melengkapi. saya bahagia kalau orang yang saya sayang turut bahagia. semoga Allah permudahkan perjalanan kita. :)

*ah!mata masuk habuk

tak boleh tulis panjang2.nanti melalut.bosan nak baca.next time kalau rajin saya tulis lagi!

salam sayang,
Anis.

No comments:

Post a Comment